Engasjement IG (jan. -19)


Jeg har som tidligere nevnt valgt å følge med på noen utvalgte influencere av praktiske hensyn, men de som ønsker å sjekke ut engasjementrate hos andre influencere kan eventuelt gjøre det her .  

Hvorfor er det interessant å se på engasjementet?

Fra Kampanje – «SLÅR BLOGG-ALARM OM «HÅRREISENDE PRISER» OG VERDILØSE FØLGERE OMD-rådgivere mener influencer-bransjen må rydde opp.»

https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/

De med engasjemensrate under 5% hos Social Blade er pr dato:

  • Anna Rasmussen (1,33%)
  • Anne Brith (1,87%)
  • Annijor (2,83%)
  • Caroline Berg Eriksen (1,53%)
  • Komikerfrue (2,94%)
  • Sraad (4,98%)
  • VillaPaprika (1,00%)

De som har over er:

  • Funkygine (9,18%)
  • Pilotfrue (5,02%)
  • Sophie Elise (5,69%)

Jeg lurer på om aktuelle annonsører har lest artiklene som stod i Kampanjerapporten? Og om det nå er tydelighet og transparens rundt for eksempel engasjementraten til de ulike influencerne? Kampanje siterte i april 2018 administrerende direktør i United Influencers, Sandra Klaesson på følgende:

https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slik-svarer-influencer-nettverkene/

Vet noen om det har skjedd?

Har bransjen ryddet opp? Vet annonsører i dag hvilke influencere som fremstår som troverdige, og som faktisk engasjerer følgerne?

Vedlagt dokumentasjon på engasjementrate (målt ut fra de 20 siste bildene)

Anna Rasmussen – engasjementrate 1,33%:

https://socialblade.com/instagram/user/anna.rasmussen.official

Anne Brith – engasjementrate 1,87%:

https://socialblade.com/instagram/user/annebrith.no

Annijor – engasjementrate 2,83%:

https://socialblade.com/instagram/user/annijor

Caroline Berg Eriksen – engasjementrate 1,53%;

https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

Funkygine – engasjementrate 9.18%:

https://socialblade.com/instagram/user/funkygine

Komikerfrue – engasjementrate 2,94%:

https://socialblade.com/instagram/user/komikerfrue

Pilotfrue – engasjementrate 5,02%:

https://socialblade.com/instagram/user/pilotfrue

Sophie Elise – engasjementrate 5,69%:

https://socialblade.com/instagram/user/sophieelise

Sraad – engasjementrate 4,98%:

https://socialblade.com/instagram/user/isabelsraad

VillaPaprika – engasjementrate 1,00%:

https://socialblade.com/instagram/user/villapaprikablogg
Reklame

3 kommentarer om “Engasjement IG (jan. -19)

  1. Det hjelper ikke med 350 000 følgere på Instagram når knappe 2000 gidder å trykke Like. Hvordan kan annonsørene da tro at noen ønsker å kjøpe produktene de reklamerer for?

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..