Jeg har som tidligere nevnt valgt å følge med på noen utvalgte influencere av praktiske hensyn, men de som ønsker å sjekke ut engasjementrate hos andre influencere kan eventuelt gjøre det her .
Hvorfor er det interessant å se på engasjementet?
Fra Kampanje – «SLÅR BLOGG-ALARM OM «HÅRREISENDE PRISER» OG VERDILØSE FØLGERE OMD-rådgivere mener influencer-bransjen må rydde opp.»

De med engasjemensrate under 5% hos Social Blade er pr dato:
- Anna Rasmussen (1,33%)
- Anne Brith (1,87%)
- Annijor (2,83%)
- Caroline Berg Eriksen (1,53%)
- Komikerfrue (2,94%)
- Sraad (4,98%)
- VillaPaprika (1,00%)
De som har over er:
- Funkygine (9,18%)
- Pilotfrue (5,02%)
- Sophie Elise (5,69%)
Jeg lurer på om aktuelle annonsører har lest artiklene som stod i Kampanjerapporten? Og om det nå er tydelighet og transparens rundt for eksempel engasjementraten til de ulike influencerne? Kampanje siterte i april 2018 administrerende direktør i United Influencers, Sandra Klaesson på følgende:

Vet noen om det har skjedd?
Har bransjen ryddet opp? Vet annonsører i dag hvilke influencere som fremstår som troverdige, og som faktisk engasjerer følgerne?
Vedlagt dokumentasjon på engasjementrate (målt ut fra de 20 siste bildene)
Anna Rasmussen – engasjementrate 1,33%:

Anne Brith – engasjementrate 1,87%:

Annijor – engasjementrate 2,83%:

Caroline Berg Eriksen – engasjementrate 1,53%;

Funkygine – engasjementrate 9.18%:

Komikerfrue – engasjementrate 2,94%:

Pilotfrue – engasjementrate 5,02%:

Sophie Elise – engasjementrate 5,69%:

Sraad – engasjementrate 4,98%:

VillaPaprika – engasjementrate 1,00%:

👍 Kanskje en grunn til at selgerne har begynt å skrive egne kommentarer som takk, ikke svare under andres kommentarer?
LikerLikt av 1 person
Ja, kanskje det, men det ser ikke helt ut til å hjelpe… 😉
LikerLiker
Det hjelper ikke med 350 000 følgere på Instagram når knappe 2000 gidder å trykke Like. Hvordan kan annonsørene da tro at noen ønsker å kjøpe produktene de reklamerer for?
LikerLikt av 1 person