Caroline Berg Eriksen: Profesjonell kundebehandling?

Jeg har tidligere lest at kommentarfeltet til Caroline Berg Eriksen «bare gir og gir», og at enkelte er innom bare på grunn av det. De gangene jeg har gått inn og lest, har jeg forstått hva de mener, da man i kommentarfeltet «plutselig » kan møte en annen enn den blide frontfiguren som vises frem. Det har nok fascinert enkelte .Jeg lurer på om «Eriksen» har vært bevisst på det eller om de er uvitende om underholdningsverdien og klikkene det har gitt/gir? Videre om annonsørene er klar over at deler av trafikken til bloggen kan handle om kommentarproblematikken?

Jeg trodde det hadde blitt bedre, men det er ikke tilfelle. Noe(n) endrer seg kanskje «aldri»? Eller det kan være de trenger ekstra klikk nå når engasjementet fra følgerne er lavt, og uten action i kommentarfeltet kan bloggen være «gørrkjedelig»?

Eksempler de siste dagene fra kommentarfeltet:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/

Og:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/
https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/

Annet eksempel:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/treningstirsdag-mage-og-bein-2/

Den siste kommentaren ble endret i ettertid, så selv Berg Eriksen skjønte at slik svarer man ikke mulige kunder, men det tok 24 timer, og omtale på Kvinneguiden og kanskje tilbakemeldinger fra andre (?) før hun skjønte at slik svarer man ikke.

Dette er altså fra kommentarfeltet til en bedrift, og det fremstår for min del som svært uprofesjonelt. Spørsmålet annonsører og samarbeidspartnere bør stille seg er om de ønsker å forbindes med dette? Jeg tviler, men er de klar over det?

10 kommentarer om “Caroline Berg Eriksen: Profesjonell kundebehandling?

  1. Hun kan da bare la være å publisere kommmentarer hun ikke liker, men om man googler «blogg, how to stir up a conversation» skjønner man jo hvilken oppskrift hun bruker.

    Likt av 1 person

    1. Ja, for det gjør jo hun med mye annet. Viser til dokumentasjon lagt ut på Kvinneguiden om saklige kommentarer som ikke blir godkjent av bedriften.

      Liker

  2. Det er en veldig hard tone i de svarene der som virker veldig langt unna den sukkersøte “Takk, vakre du” man vanligvis finner i denne bloggen. Jeg forstår ikke at den fremdeles har følgere, men dette er kanskje et desperat forsøk på å klore seg fast og holde seg relevant før bloggen går dukken for godt.
    Det er mye interessant å lese her. Takk for en god og viktig blogg!

    Likt av 1 person

  3. Er det mulig! Skulle nesten tro det var forskjellige folk som byttet på å svare… men de som får hyggelige svar skriver på en bestemt måte, så kanskje hun bare prøver å belønne blindt skryt?

    Likt av 1 person

Kommentarer er stengt.