Anne Brith: Reklame for Morgenlevering?

Oppdatert 24.04.19 kl 15.55

Er dette umerket reklame for Morgenlevering?

http://web.archive.org/web/20190414135159/https://storiesig.com/stories/annebrith.no

http://web.archive.org/web/20190414135159/https://storiesig.com/stories/annebrith.no


Jeg ser at andre oppfatter det som reklame, og at de reagerer på at varene i handlekurven er utsolgt:

https://shared.jodel.com/fT5CcgK9TV?channel=other
https://shared.jodel.com/fT5CcgK9TV?channel=other

Hva tror dere? Reklame eller bare veldig fornøyd (selv om varene var utsolgt)?

Oppdatert 24.04.19:

En leser la inn spørsmål om Morgenlevering har sponset Anne Brith, og fikk til svar at det gjør de ikke:

https://www.facebook.com/989299954420736/posts/2663322530351795?sfns=mo

27 kommentarer om “Anne Brith: Reklame for Morgenlevering?

  1. Jeg tror henne selvfølgelig på at hun elsker konseptet. Jeg elsker også nettbutikker som ikke kan levere det jeg skal ha….

    Liker

  2. Anne Brith har skattegjeld på 600 000 kroner fordi hun unnet seg sponseluksus i bøtter og lass uten å ha råd til det. Hun må legge av seg disse rådyre luksusvanene om om hun noen gang skal få råd til det drømmehuset som hun har fablet om i alle år. Kanskje hun tenker at “om andre bloggere kan velte seg i luksus så kan jeg også gjøre det” men sannheten er jo at hun som middelaldrende alenemor til 4 barn og med stadig flere konkurser bak seg, er i en HELT annen økonomisk situasjon enn de fleste andre bloggere.

    Liker

  3. Jepp, hvorav Anne Brith sin skattegjeld på 600 000 kroner. Hun har ikke råd til denne luksusen, selv om hun kun trenger å betale 28 % av verdien (fordi hun og alle andre kommersielle bloggere kun betaler skatt av spons). Jeg tar meg i å tenke på hvordan pensjonen til denne bloggeren kommer til å se ut… Mange luftslott, mange konflikter, mye drama. Og svært lite håndfast å stå igjen med. Det er synd, da dama virkelig har pågangsmot. Hun kunne ha fått utrettet veldig mye om hun kanaliserte energien og kunnskapene sine på en god måte.

    Liker

  4. Ikke troverdig overhodet! Hva er problemet med å faktisk legge inn noe innsats når man reklamer for et produkt? Og ikke minst merke det riktig..

    Liker

    1. 😊

      AB skriver i boken s. 141 at hun i flere måneder frontet produkter for en kjede i håp om en reklameavtale. Kan også være noe slikt hun prøver seg på? Uansett filmene om Morgenlevering virket merkelige ut…

      Liker

  5. Ble billige gaver i det minste, alt var jo utsolgt! Tror det er tigging om spons/reklame, egentlig, men er jo veldig amatørmessig utført. Jeg fikk ikke lyst til å bestille!

    Liker

  6. Hvis mange bloggere ikke merker reklamen sin, hvordan vet man at det skattes av det da?
    Eller hvordan vet skattemyndighetene at det i hele tatt er reklame som skal skattes av? Jeg skjønner ikke dette.
    Gjør du?

    Liker

  7. Takk for svar! 🙂
    Hva om annonsørene IKKE melder det inn fordi de i samarbeid med bloggeren ønsker at det heller ser ut som en genuin anbefaling enn reklame?
    Jeg bare spør..

    Liker

    1. Et samarbeid er bytting av tjenester, du klør min rygg så klør jeg din, og uansett om et firma gir en influencer rene penger eller en gode så er det en utgift og må føres som en utgiftspost. Jeg vil tro at om firmaet ikke registrerer et samarbeid og betaling av dette vil det klassifises som svindel, de sniker seg da unna å betale skatt på tjenester, og er det noe velferdsnorge ikke ser mellom fingrene på er det vel dette.
      Mine tanker, behøver ikke være rett, klokka er trodd alt ti over ett.. 🤷‍♀️

      Liker

  8. Herregud så utrolig useriøst! Hvis dette er spns bør firmaet seriøst revurdere det samarbeidet! Og er det tigging etter spons bør de holde seg langt unna. Dette blir så påtatt dumt og falsk! «Jeg elsker dette produktet!!» *lager en fake bestilling da jeg faktisk aldri ville gjort dette som privatperson, men må late som* Dette var jo uansett veldig dårlig reklame for firmaet: varen du trenger er utsolgt og vi har stengt/ du får absolutt ingen morgenlevering. Jada, neida så.. Men supert at Kamilla tok dette direkte med firmaet. Dette bør gjøres mye oftere -så kanskje firmaene faktisk gjør en research før de velger samarbeidspartnere -å velge en «influencere» som bare er kjent for hat, konflikter, trusler og løgn er definitivt IKKE en man tenker er en som vil gi økt omsetning. Ærlig talt så latterlig!!!

    Liker

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..