Engasjementrate instagram den 16.05.19


Engasjementrate under 5% er ansett som lite imponerende. Les evt. mer om det her. Det er kun Funkygine som har over det (av de jeg følger med på):

  1. Funkygine: 6,50%
  2. Sraad: 4,22%
  3. Pilotfrue: 3,57%
  4. Sophie Elise: 3,26%
  5. Annijor: 2,45%
  6. Anne Brith: 2,39%
  7. Anette Haga – Nettenestea: 1,77%
  8. Komikerfrue: 1,67%
  9. VillaPaprika: 1,53%
  10. Anna Rasmussen: 1,03%
  11. Caroline Berg Eriksen: 0,93%

Utviklingen

Utviklingen (for utvalgte influencere) perioden 31.01. – 16.05. (siste tall uthevet):

  • Anna Rasmussen: 1,33% – 1,41% – 1,45% – 1,40% – 1,09% – 1,02% – 1,01% – 1,03%
  • Anne Brith: 1,87% – 1,87% – 1,52% – 1,79% – 2,04% – 2,09% – 2,20% – 2,39%
  • Anette Haga – Nettenestea (ny 27.02.19): 1,57% – 1,85% – 1,75% – 1,78% – 1,74% – 1,77%
  • Annijor: 2,83% – 2,74% – 2,60% – 2,75% – 2,44% – 2,84% – 1,57% – 2,45%
  • Caroline Berg Eriksen: 1,53% – 1,51% – 1,44% – 1,25% – 1,13% – 1,01% – 0,85% – 0,93%
  • Funkygine: 9,18% – 9,29% – 9,46% – 8,77% – 8,18% – 7,34% – 6,50% – 6,50%
  • Komikerfrue: 2,94% – 2,80% – 2,54% – 1,88% – 1,95% – 1,77% – 1,67% – 1,67%
  • Pilotfrue: 5,02% – 4,9% – 5,19% – 4,95% – 4,95% – 3,70% – 3,51% – 3,57%
  • Sophie Elise: 5,69% – 5,87% – 3,98% – 3,74% – 4,33% – 4,06% – 3,38% – 3,26%
  • Sraad: 4,98% – 4,98% – 5,35% – 5,35% – 5,35% – 4,65% – 4,22% – 4,22%
  • VillaPaprika: 1,00% – 1,18% – 0,92% – 0,71% – 1,02% – 2,50% – 2,06% – 1,53%

Lenker

Aktuelle artikler:

Tidligere dokumentasjon vedr. engasjementrate på instagram:


Dokumentasjon:

http://web.archive.org/web/20190516065625/https://socialblade.com/instagram/user/anna.rasmussen.official

http://web.archive.org/web/20190516065901/https://socialblade.com/instagram/user/annebrith.no

http://web.archive.org/web/20190516070043/https://socialblade.com/instagram/user/nettenestea

http://web.archive.org/web/20190516070231/https://socialblade.com/instagram/user/annijor

http://web.archive.org/web/20190516070441/https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

http://web.archive.org/web/20190516070903/https://socialblade.com/instagram/user/funkygine

http://web.archive.org/web/20190516071122/https://socialblade.com/instagram/user/komikerfrue

http://web.archive.org/web/20190516071332/https://socialblade.com/instagram/user/pilotfrue

http://web.archive.org/web/20190516071600/https://socialblade.com/instagram/user/sophieelise

http://web.archive.org/web/20190516072530/https://socialblade.com/instagram/user/isabelsraad

http://web.archive.org/web/20190516072720/https://socialblade.com/instagram/user/villapaprikablogg

19 kommentarer om “Engasjementrate instagram den 16.05.19

  1. Caroline Berg Eriksen har altså lavest engasjementrate av alle disse? :O Helt ufattelig at samarbeidspartnere ikke undersøker dette, men bare betaler for jobben!

    Liker

  2. Og ABD hadde vel fordelen av en haug med merkelige kontoer fra Langtvekkistan som plutselig bestemte seg for å like innleggene hennes – selv uten å følge henne.

    Liker

  3. Caroline hadde en engasjement rate på 0,82% før hun la ut halvpornografiske bilder. Jeg er overbevist om at de ble lagt ut kun for å øke det tallet. Engasjementet vil garantert dale igjen når de «vanlige» bildene kommer tilbake igjen.

    Liker

  4. LKE la også ut lettkledde bilder på sin Instagram og da kommenterte Pilotmannen at nå skulle de legge bort helgekosen og heller trene de også.

    De satser visst på kroppspress i alle kanaler, og selv bloggkollegaer blir påvirket. Ikke bra! 😡

    Liker

    1. Var innom pilotfruen sin blogg. Det var ikke mye trening der. Det skal hun ha, hun har ikke skrevet mye om kropp og slanking under svangerskapet og småbarnstiden.
      Hva hun ellers stuller og duller med er en annen ting.

      Liker

  5. Hvorfor er Anne Brith «Jordskjælvet» Davidsen fremdeles med i oversikten din? Har ikke hun sluttet å blogge? 🤔

    Liker

  6. Så halvnakne bilder og uprofesjonell oppførsel fra både Kremmerhuset og CBE AS førte ikke til rekordstor engasjement? Det bør de fremtidige annonsørene ta til seg, da flere av de de «mindre» bloggere tar 50.000 for IG innlegg. Når annonsørene velger CBE AS , så får de lite igjen for pengene utenom drama og bitching i kommentarfeltet fra bedriftseiere?

    Liker

  7. Hva betyr egentlig engasjementsrate? Altså, hva er det tallet basert på/beregna ut fra?

    Forøvrig, søker en etter ‘engasjementsrate instagram’ så kommer denne bloggen opp 🙂

    Liker

  8. Har ett spørsmål som du nok kan svare på. Har ikke noe med dette innlegget å gjøre.
    I fjor ble pilotfrue og mannen sponset med nye bunader fra “Norske Bunader” Er det slik at innlegg hvor disse blir brukt i ettertid også skal merkes?

    Liker

    1. Fra Spørsmål og svar om reklame i sosiale medier – Forbrukertilsynet
      https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

      «Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg?

      Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.»

      😊

      Liker

Kommentarer er stengt.