Engasjementrate instagram den 18.06.19


Engasjementrate under 5% er ansett som lite imponerende. Les evt. mer om det her. Det er kun Funkygine som har over det (av de jeg følger med på):

  1. Funkygine: 6,50%
  2. Sraad: 4,36%
  3. Pilotfrue: 3,77%
  4. Sophie Elise: 3,11%
  5. Anette Haga – Nettenestea: 2,66%
  6. Annijor: 2,24%
  7. Anne Brith: 2,41%
  8. Komikerfrue: 1,67%
  9. VillaPaprika: 1,22%
  10. Caroline Berg Eriksen: 1,20%
  11. Anna Rasmussen: 0,98%

Utviklingen

Utviklingen (for utvalgte influencere) perioden 31.01. – 18.06.19 (siste tall uthevet):

  • Anna Rasmussen: 1,33% – 1,41% – 1,45% – 1,40% – 1,09% – 1,02% – 1,01% – 1,03% – 1,05% – 0,98%
  • Anne Brith: 1,87% – 1,87% – 1,52% – 1,79% – 2,04% – 2,09% – 2,20% – 2,39% – 2,40% – 2,41%
  • Anette Haga – Nettenestea (ny 27.02.19): 1,57% – 1,85% – 1,75% – 1,78% – 1,74% – 1,77% – 2,74% – 2,66%
  • Annijor: 2,83% – 2,74% – 2,60% – 2,75% – 2,44% – 2,84% – 1,57% – 2,45% – 2,02% – 2,24%
  • Caroline Berg Eriksen: 1,53% – 1,51% – 1,44% – 1,25% – 1,13% – 1,01% – 0,85% – 0,93% – 1,09% – 1,20%
  • Funkygine: 9,18% – 9,29% – 9,46% – 8,77% – 8,18% – 7,34% – 6,50% – 6,50% – 6,50% – 6,50%
  • Komikerfrue: 2,94% – 2,80% – 2,54% – 1,88% – 1,95% – 1,77% – 1,67% – 1,67%- 1,67% – 1,67%
  • Pilotfrue: 5,02% – 4,9% – 5,19% – 4,95% – 4,95% – 3,70% – 3,51% – 3,57% – 3,81% – 3,77%
  • Sophie Elise: 5,69% – 5,87% – 3,98% – 3,74% – 4,33% – 4,06% – 3,38% – 3,26% – 2,91% – 3,11%
  • Sraad: 4,98% – 4,98% – 5,35% – 5,35% – 5,35% – 4,65% – 4,22% – 4,22% – 4,61% – 4,36%
  • VillaPaprika: 1,00% – 1,18% – 0,92% – 0,71% – 1,02% – 2,50% – 2,06% – 1,53% – 1,05% – 1,22%

Lenker

Aktuelle artikler:

Tidligere dokumentasjon vedr. engasjementrate på instagram:


Dokumentasjon:

https://web.archive.org/web/20190618052510/https://socialblade.com/instagram/user/anna.rasmussen.official

https://web.archive.org/web/20190618052657/https://socialblade.com/instagram/user/annebrith.no

https://web.archive.org/web/20190618052818/https://socialblade.com/instagram/user/nettenestea

https://web.archive.org/web/20190618053228/https://socialblade.com/instagram/user/annijor

https://web.archive.org/web/20190618053504/https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

https://web.archive.org/web/20190618052132/https://socialblade.com/instagram/user/funkygine

https://web.archive.org/web/20190618053710/https://socialblade.com/instagram/user/komikerfrue

https://socialblade.com/instagram/user/pilotfrue

https://web.archive.org/web/20190618054020/https://socialblade.com/instagram/user/sophieelise

https://web.archive.org/web/20190618052336/https://socialblade.com/instagram/user/isabelsraad

https://web.archive.org/web/20190618054217/https://socialblade.com/instagram/user/villapaprikablogg


10 kommentarer om “Engasjementrate instagram den 18.06.19

  1. Jeg tror at alle vi som bruker sosiale medier rett og slett oversvømmes. Ikke bare av bloggere/kjendiser vi følger, men også av venner, kollega er, matsider, interiørsider osv. Det blir bare så altfor mye. Jeg har nesten sluttet å bruke sosiale medier da det til tider føles langt mer som en plikt enn som hygge. Er også vanvittig lei av all navlebeskuelsen hos alle fra naboene til toppbloggerne. Filter og fasade overalt. Spesielt ille er det jo med de som utleverer uskyldige tredjepersoner, men denne evige dyrkelsen av seg selv er en sykdom i samfunnet. Kanskje flere tenker som meg, og ikke lenger gidder å engasjere seg i disse selvopptatte reklamebloggerne.

    Liker

  2. Villa Paprika doblet omtrent engasjementraten sin da yngste ble født, dessverre, så oppskriften virker klar for såkalte mammabloggere. 😞

    Liker

    1. Utlevering av intetanende barn selger dessverre ekstremt godt. Det er nitrist at ikke samfunnet generelt opplyses mer om barns rett til privatliv og rett til å bli skjermet (jamfør barnekonvensjonen). Det er jo et paradoks at det ikke er lov å utlevere intetanende voksne på internett, men at det er lov til å gjøre det med barn…

      Liker

    2. Til nå har hovedfokuset i den offentlige debatten vært bloggere/instagrammere sine valg om å publisere bilder eller ikke.

      Lurer på, om det kanskje ikke er på tide å ta en debatt med fokuset snudd mot hva en som leser/forbruker er med på, ved å klikke hjerter på søte bilder av fremmede barn.

      Hvorfor gjør en det egentlig? Tror nok de aller fleste rett og slett ikke har tenkt over at ved å klikke hjerter fordi ‘åååå så søt’ – så bruker en i realiteten fremmede barn som underholdning. Kanskje det kunne hjulpet, å bevisstgjøre folk flest, at ved å klikke hjerter på fremmede barn, i salgskanaler, så er en driver for at stadig flere barn får barndommen sin solgt.

      Det er mange måter å bruke forbrukermakten sin på, og om det ble sosialt flaut og uakseptabelt å klikke på disse bildene, så vil det nok være vel så effektivt som et forbud?

      Liker

  3. Enkelte av disse mammabloggerne fremstår nesten som «puppy mills» der de lever av å utlevere sitt nyfødte barn med to års mellomrom.

    Det er stygt å si det fordi det gjelder menneskeliv, men det gjør også det mammabloggerne driver med så utrolig grusomt at det virker som et scenario fra «Black Mirror».

    Når skal det bli straffbart å holde på sånn!?

    Takk og lov for denne bloggen! 🌹

    Liker

Leave a reply to Martine Luterking Avbryt svar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..